Kutyatartás dióhéjban: ha neked is ebre van szükséged

júl 31, 2020 | Élővilág

A kutyatartást sokan a világ egyik legegyszerűbb dolgának vélik – pedig közelről sem az. A felelős kutyázás rengeteg energiával és áldozattal jár, legtöbbször a szabadidőt felemésztve. Egy kutya napi rutinja teljesen megszabja, mikor mehetünk el vacsorázni a barátainkkal, hova mehetünk nyaralni vagy épp fel tudjuk-e újítani az otthonunkat kellemetlenségek nélkül. CIkkünkből kiderül, mit is jelent a kutyatartás dióhéjban, azaz mikre kell oda figyelni, ha szőrös kedvenc tartására adjuk a fejünket.

Kutyatartás 2 pontban

• Felelősség: amikor magunkhoz veszünk egy ebet, akkor vállaljuk, hogy gondoskodunk róla, ha megbetegszik. Vállaljuk, hogy időt és pénzt áldozunk a tréningezésére. Ráadásul sokszor konfrontációba kerülhetünk embertársainkkal is, ha még a kutyázás elején vagyunk. Vagy épp ellenkezőleg: ha ők vannak a kutyázás elején és még nem tudnak megfelelően parancsolni a kedvencüknek.
  • Áldozat: ahogy a bevezetőben is írtuk, a kutyázás igen sok lemondással jár. Nem biztos, hogy el tudunk menni egy hetes tengerparti utazásra, ha kedvencünkre addig nem tud vigyázni a legjobb barátunk és panzióba se tudjuk adni. Egy kutyához fel kell kelni reggel, hogy egészségügyi sétára vigyük. Amikor hazaérünk, Blöki azonnal sétálni szeretne és nekünk nincs időnk arra, hogy lazításképp bekapcsoljuk a kedvenc sorozatunkat. Ha pedig az éjszaka közepén kelt fel minket a kutya, mert megy a hasa, akkor bizony ki kell ugrani a meleg takaró alól és irány a az utca.

Ha szeretnél részletesen is olvasni a témáról, akkor figyelmedbe ajánljuk az alábbi cikket: https://www.platinum-natural.hu/szolgaltatasok/blog-kutyatartas-a-boldog-kutya-nyomaban

a kutyatartás felelősség

A kutyatartás rengeteg örömmel is jár

Természetesen arra is gondolni kell, hogy a négylábú megannyi örömöt okoz. Elmehetünk óriási kirándulásokra, kikapcsolódhatunk egy fárasztó nap végén a futtatóban és megvigasztalódhatunk egy szörnyű nap után őt simogatva.

Sőt, mi több: a kutyánk által számtalan dolgot megtanulhatunk magunkról, ezért nem túlzás kijelenteni, hogy a kutyatartás a személyiségünket is fejleszti végső soron.