Milyen a tökéletes termékcímke?

febr 15, 2022 | Üzlet

A termékcímke olyasvalami, amivel mindenki számtalanszor találkozott már élete során. Elég csak bemennünk a közeli kisboltba, és már onnan is termékcímkék végtelen sokasága néz vissza ránk. Éppen ezért könnyen hihetnénk azt, hogy ez a jelölés nem több, mint marketing – pedig ez igazán távol áll a valóságtól! Az természetesen igaz, hogy a színes, egyedi, brand arculatot visszatükröző címkéknek elvitathatatlan reklámszerepük is van. Ám a termékcímkék érdekes világa ennél jóval többet rejt: olvasson tovább, és ismerje meg velünk!

Ezért van fontos szerepe

A termékcímke rendelés a vállalatoknál általában a prioritások között szerepel. Ez pedig nem véletlen: számos területen rendkívül fontos szerepet tölt be. Amellett, hogy bemutatja és hirdeti a márkát, valamint megszólítja a potenciális ügyfeleket, lényeges információkat is szolgáltat. A címke kialakítja az első benyomást, és közli az érdeklődővel a termék funkcionalitását, esetleges tápértékét, allergiára vonatkozó adatait, és a tanúsítványokat is. Kialakít a termékről egy kezdeti képet, közvetíti az emberek felé a termék karakterét és stílusát. A termékcímke képviseli a termék nivóját és minőségét, valamint mini reklámtáblaként is működik. A fogyasztók figyelméért ugyanis óriás versengés folyik az áruházak polcain – és nyertessé válni csak akkor van esély, ha a megfelelő címkével indulunk a megmérettetésen.

Milyen legyen a termékcímke?

A termékcímke azért nincs teljesen a tervező és a szövegíró fantáziájára bízva: bizonyos adatoknak kötelező szerepelnie rajtuk. A jogi előírás szerint például a címkén rajta kell lennie az árucikk márkanevének, terméknevének, sorozata nevének, a csomagolás méretének, a vállalati kapcsolattartási adatoknak, és a vonalkódnak is. Ha például az adott termék az Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság felügyelete alá tartozik, az összetevők listája is a termékcímke részét kell, hogy képezze.